2024. augusztus 24., szombat

Körforgás Write Tag - JÚLIUS

Üdv, mindenkinek!
Kicsit késve, de meghoztam az "ehavi" Writer Tag bejegyzést is :)  Ezúttal a júliusi hónap kihívásának kérdéseit és válaszait olvashatjátok majd  :)

Puszi!
Carly





Július: Levél


SZABÁLYOK:
  • Bármikor csatlakozhatsz – a korábbi hónapok kitöltése nem kötelező, de persze szabad.
  • Másold be a szabályokat és a kérdéseket a bejegyzésed elejére!
  • A linktree segítségével jelöld a játék ÖTLETGAZDÁJÁT!
  • Ha másnál láttad a taget, linkkel jelezd, hogy TŐLE hoztad!
  • A játék platformfüggetlen – bárhol találkoztál vele, átviheted magadhoz, akkor is, ha más platformon vagy aktív.
  • Jelölni szabad, de nem kötelező – beszállhatsz akkor is, ha senki nem hívott ki, és neked sem kell másokat jelölnöd. De ha szeretél meghívni embereket, megteheted, csak értesítsd őket.
  • A bannert vinni szabad, de nem kötelező.
  • Válaszolj a kérdésekre! (Ha van +1-es, azt se felejtsd ki!)
  • Ha van ötleted, használd ki a +1 lehetőséget! (nem kötelező)
  • Ha van kedved, kommenteld akár az ötletgazdához, akár ahhoz, akinél láttad a taget, hogy kitöltötted, hátha bekukkantanak hozzád! ;)  



KÉRDÉSEK:

  1. Szerepel-e bármelyik történetedben levél? (akár hagyományos, akár elektronikus)
  2. Ha egy karaktered levelet írna neked, ki lenne az és mit írna? (Ha van kedved, meg is írhatod és megoszthatod a levelet.)
  3. Ha te levelet írnál egy karakterednek, akkor kinek és mit írnál? (Ha van kedved, megírhatod és meg is oszthatod.)
  4. Van, hogy egy levelet együltőhelyünkben megírunk, de olyan is, hogy több napig tart, esetleg még külön dátumozzuk is, hogy másik napon, később folytatjuk az írást. Te hogyan, mennyi idő alatt írsz meg egy-egy részt/fejezetet?
  5. Néha egyszerű, letisztult lapot küldünk, néha kidekoráljuk rajzokkal, matricákkal a papírt. Te a történeteidnél hogy állsz ezzel? Csak a szöveg, hisz az a lényeg? Vagy szeretsz képeket, zenét, bármit gyűjteni, esetleg meg is mutatni? 

+1 Bármit kérdezhetsz, ami a hónaphoz vagy az ahhoz választott témához kapcsolódik. (De ne felejtsd el ezt a szöveget is bemásolni, hogy a te jelölted is kitalálhasson valamit!)



VÁLASZOK: 

1. Szerepel-e bármelyik történetedben levél? (akár hagyományos, akár elektronikus)

Igen, a Cullen's Anatomy-ban Carlisle hagy egy post-it cetlin "levelet" Esme-nek, amikor az első házassági évfordulós meglepetést szervezi neki, a mindennapokban pedig első sorban az SMS-sek jellemzőek. 




2. Ha egy karaktered levelet írna neked, ki lenne az és mit írna? (Ha van kedved, meg is írhatod és megoszthatod a levelet.)

Az egyik, aki szerintem levelet írna nekem, az Lilly lenne. Nagyon sok közös van bennünk. Többször említettem már, hogy Lilly az az énem, aki lehettem volna, ha nem nyomják el bennem ezt a vibrálást. Ő az én "meg nem született" lányom. A másik, egy olyan karakter lenne, aki még nem a történet része, így nem írnék le spoilert, de ő vele is sok mindenben hasonlítunk egymásra. Hogy miről írnának nekem? Bármiről, ami aktuálisa foglalkoztatja őket, legyen szó arról, hogy milyen napjuk volt vagy épp, hogy milyen nehézségeken mennek át. Mindkettőjük mondanivalóját szívesen olvasnám, legyen az bármi. 




3. Ha te levelet írnál egy karakterednek, akkor kinek és mit írnál?

Hú, ez egy nehéz kérdés. Szerintem egy kollektív levelet írnék a "kis" Cullen családomnak. Bocsánatot kérnék azért, amiért át kell menniük azokon a történéseken, amiket megírtam nekik és amiket még meg fogok írni nekik (olyan rossz érzés néha kitenni őket a szenvedésnek :') ), és elmondanám, hogy bármi is történt/történjen, higgyék el nekem, hogy végül meg fogja érni ez a sok szenvedés. :) 




4. Van, hogy egy levelet együltőhelyünkben megírunk, de olyan is, hogy több napig tart, esetleg még külön dátumozzuk is, hogy másik napon, később folytatjuk az írást. Te hogyan, mennyi idő alatt írsz meg egy-egy részt/fejezetet?

Nálam ez nagyon változó. Ha nagyon leterhel a munka, akkor egy ülésben van hogy csak néhány sort, esetleg 1-1 bekezdést sikerül csak írni egy nap, ha viszont jó napom van, akár hosszú oldalakat is megírok, mikor beült a  "flow" akkor egy ülésben volt, hogy több, mint 10 oldalt is megírtam. Amikor ügyelek, akkor nyilván egyáltalán nem tudok írni, így ez ettől is függ. 




5. Néha egyszerű, letisztult lapot küldünk, néha kidekoráljuk rajzokkal, matricákkal a papírt. Te a történeteidnél hogy állsz ezzel? Csak a szöveg, hisz az a lényeg? Vagy szeretsz képeket, zenét, bármit gyűjteni, esetleg meg is mutatni? 

Nagyon szeretek mindenféle plusz tartalmat gyártani a történetemhez/történeteimhez. Most sajnos már kevesebb idő jut rá, régen sokkal többet tudtam a kreatív tartalom gyártásnak erre az aspektusára is időt szánni, de így is igyekszem találni rá valamennyi időt. Legyen az moodboard, montázs, borítóterv, illusztráció készítés, zenegyűjtés, karakter casting, imádom csinálni. A bejegyzéseim maguk letisztultabbak lettek a régi bloghoz képest, de külön posztba még mindig igyekszem megosztani veletek ezeket a kis kreatív mellékleteket, SŐT nagyon szívesen várok ötleteket, hogy kiről, kikkel, mivel kapcsolatban készítsek montázst :) 



+1: A szó elszáll, az írás megmarad. Ha egy általad írt munkát kellene választanod, ami fenn marad az utókornak, és arról emlékezzenek meg rólad, mit választanál? Miért? (Abeth-től a kérdés :D )

A Cullen's Anatomy (miután az elejét átírtam és átfutottam, javítottam az egészet). Ez a történet a szívem csücske. Sok sztorit írtam már, de itt olyan szinten szerettem bele a karaktereimbe, amilyen még sosem történt velem. Ez az első történet, amikben a gyerekkarakterek is részletes személyiséggel rendelkeznek, és egyikük sem tökéletes. Minden karakternek megvan a maga kis személyiség "hibája". Azt remélem, hogy ezek miatt több ember szívéhez eljut, és ha csak pár ember tud velük azonosulni, vagy vígaszt talál a történetben, mert magát látja egy karakterben, már megérte. 




Az én +1 kérdésem: Ha a karaktereid "levelet" írnának valakinek, kézzel írnák azt, vagy laptopon/számítógépen? (pl. email formájában vagy nyomtatott formában). Ha kézzel, folyóírást vagy nyomtatott betűket használna inkább?


Az én kihívottjaim: bárki, aki ezt olvassa :D





2 megjegyzés:

  1. Csak ideértem – jobb később, mint soha.

    Annyira jó, hogy a gyerekek ennyire közel állnak a szívedhez :3 kíváncsi leszek, milyen lesz, ha valaha valamelyik sztorimban megjelenik majd egy gyerek. Nem is tudom miért nincsenek ilyen szereplőim.

    Wow, 10 oldal? :O az nem kevés.

    Látszik, hogy szeretsz plusz tartalmat gyártani, én meg szeretem őket nézegetni, a múltkori moodboardod, az anynira jó volt a feliratokkal :3 én bármi pluszt nagyon szívesen látok, ha netán lenne rá időd.

    Nem csodálom, hogy szívedhez nőtt a történeted. Terebélyes, összetett, rengeteg szereplővel foglalkozik.

    Végére, elvittem a +1 kérdésedet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Abeth!
      Örülök, hogy írtál :D
      Nagyon szeretem őket, de gyerek karaktert írni néha idegörlő xD A google már többször hitte, hogy terhes vagyok, vagy gyereket nevelek, annyi baba-mama oldalra és gyerekek fejlődésével foglalkozó oldalra látogattam már el xD Fontos számomra a hitelesség, és pont emiatt igényel sok kutatómunkát ez a téma. És ahogy egyre több korosztály jelenik meg, egyre nehezebb xD De nagyon szeretem ennek ellenére őket.

      Jaj, nagyon szeretnék majd valamit végre alkotni plusz tartalom téren is. De még ihletre meg szabadidőre várok hozzá :D

      Hamarosan olvasom, mit válaszoltál a +1 kérdésre :D

      Carly

      Törlés